Indoor Cycling / Hvad er cycling - hold og instruktører

Hvad er cycling - hold og instruktører

Cycling er for dig, der ønsker sjov og effektiv træning.
 
På cycling holdene vil du opnå en effektiv opbygning og vedligeholdelse af en solid konditionsmæssige base. Du træner styrke i core og ben og forbedrer dine musklers evne til at arbejde intenst i længere tid. Din forbrænding øges markant. Alt sammen til motiverende musik og synergien ved at træne på hold med andre cyklister.
 
Vi har hold for alle niveauer - trænede såvel som utrænede. Har du aldrig prøvet indoor cycling før, så start på begynder-holdene - eller kom 10 minutter før holdstart, så instruktøren kan hjælpe dig med indstilling af cykel m.v.
 
Lidt omkring det praktiske:
Der er spd sl pedaler, spd, og har du løbesko eller lignende, er der remme.
HUSK drikkedunk og gerne et lille håndklæde
 
 
Vi starter op med følgende 3 typer af hold:
 
Indoor Cycling - Begynder 
Det handler om motivation. På dette hold kan ALLE være med - især dig der ALDRIG har prøvet indoor cycling før eller som gerne vil igang igen.

Om du er i dårlig form, har lidt for mange kilo eller bare aldrig rigtig er kommet i gang med motion er underordnet. Vi lærer at cykle på en spinningscykel helt fra bunden og gennemgår alle grundteknikker sammen.
 
Indoor Cycling - Begynder cykler mandage og torsdage i marts måned. Sæt disse 2 dage af om ugen i 3 uger, så garanterer vi, at DU vil mærke en forskel.
Vi bygger stille og roligt mere belastning på. Det hele foregår i DIT tempo.
 
Mød op i normale indendørssko og tøj du har det godt i.

Vi cykler mandage og torsdage
 
 
Indoor Cycling 
Kan du lide at få pulsen op og ned til en god gang blandet musik. Stående, siddende, i takt, ude af takt og bare derudad hvad man selv formår? Så meld dig på indoor cycling. Vi fokuserer på at den enkelte får maksimalt ud af lektionen med differentieret effekt, hvilket de nye cykler giver mulighed for.

Lektioner er typisk på 50-55 min. Med de første ca. 10 min. til opvarmning. Afsluttende udstrækning for dem som har behov/køre af.

Du kan sagtens kombinere det med at du kører indoor cycling for begyndere. Blot du har lysten så hjælper vi med det tekniske.

Vi cykler tirsdage, onsdag morgen, lørdage og søndage.
 
Indoor Cycling Hiit 
Hiit er holdet for dig, der ikke har så meget tid og godt kan lide at bruge dig selv maksimalt. Det er anstrengende intervaltræning, og derfor behøver du til gengæld
ikke træne i ret lang tid.
 
Holdet er normalt på bare 30 minutter og tiden bruges effektivt fra start til slut (i marts måned dog 40 minutter). Du når at bruge al din energi og at udfordre din maksimale puls i flere omgange - opdelt i blokke med højst mulig arbejdsintensitet, med korte arbejdspauser mellem hver blok.

Du bør være uden skader og have prøvet cycling et par gange, inden du starter på HIIT. Du vil hurtigt mærke fremgang, og er du forholdsvis utrænet, starter du med at køre længere lav-intense intervaller, mens du bygger formen op - så alle kan være med.
 
Vi cykler Hiit om onsdagen
 
 
Vores instrukører er:
 
Helle Thøfner
Gitte Herding Munk Larsen
Leif Schøler
Jeanett Marchwitz
Gymnastikforeningen Præstø Fjord | CVR: 31721237